Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple har stoppet utrullingen av iOS 9.3 til eldre iOS-enheter til de klarer å rette en relativt stor feil. (Ill.: Apple)

Apple trekker tilbake iOS 9.3 for eldre enheter

Slik fikser du din iPad 2 og iPhone.

Nå bekrefter Apple ovenfor iMore at det er problemer med iOS 9.3 på eldre iOS-maskinvare.

Kan bli låst ute
Vi skrev om problemet denne uken
, og nå har altså Apple vedkjent seg det:

«Å oppdatere visse iOS-enheter (iPhone 5s og eldre, iPad Air og eldre) til iOS 9.3 kan kreve inntasting av Apple ID og passord for å gjennomføre oppdateringen. I visse tilfeller, om kunden ikke husker passordet, blir enheten låst og ikke aktivert til kunden kan finne eller oppdatere passordet. Vi har i mellomtiden trukket tilbake oppdateringen og kommer tilbake med en nyere versjon av iOS 9.3 i løpet av de neste dagene

Apple sikter til passordet som ble brukt aller første gang enheten ble aktivert. Husker ikke brukeren passordet, blir han eller hun låst ute.

Er du sikker på at du bruker rett passord?
Er du berørt av feilen, gjør følgende for å sørge for at du har tastet inn riktig påloggingsinformasjon

  1. Logg inn på icloud.com fra en PC
  2. Gå til innstillinger og enhetslisten
  3. Bekreft at enheten på denne listen.

Prøv dette om alt annet feiler
Du kan også koble enheten til en maskin med USB-kabel og åpne iTunes. Da kan det hende enheten aktiveres korrekt. Fungerer ikke det heller, kan du prøve iCloud:

  1. Skru av enheten eller koble den fra nettet
  2. Logg inn på iCloud med brukernavn og passord
  3. Åpne finn min iPhone
  4. Velg alle enheter og finn det korrekte produktet
  5. Velg å fjerne enheten fra kontoen. Om du fortsatt ser et kart, velg alle enheter igjen, og trykk på krysset og deretter trykk fjern.
  6. Etter at du har satt opp enheten igjen, sørg for at du logger inn med iCloud-kontoen din igjen.

 

Kilder:
iMore
Apple

Stikkord: Apple, ios