Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Det er som å se en film. (Ill.: Ninja Theory)

Det er som å se en film

Spill: Har vi snart krysset «the uncanny valley»?

Tameem Antoniades, Ninja Theorys kreative leder presenterte denne traileren under Epic Games sin «State of Unreal» presentasjon  på GDC 2016 igår.

Annerledes tankegang
Midt i fremvisningen på GDC kom det opp et bilde-i-bilde som viste at hovedpersonens ansiktsanimasjoner faktisk ikke var det, men at det var ansiktsuttrykkene til skuespilleren Melina Juergens som ble fanget i sanntid og strømmet inn i Unreal Egine 4.

Stort samarbeid
Dette fremskrittet er gjort mulig av et samarbeid av mange forskjellige selskaper med veldig spissede kompetansefelt. Ninja Theory som har utviklet spillet vi ser i traileren har samarbeidet med Epic Games, Cubic Motion, 3Lateral, Xsens, IKinema, og Technoprops for å få dette til.

Mer virkelig, mer naturtro
En av tingene de har oppnåd med en ny ansikts-rigg fra 3Lateral er et mye høyere antall følelser man kan gjengi i spillet. Se videoen underst i saken for mer detaljer på hvordan de har oppnådd dette.

Kommer i år
«Hellblade: Senua’s Sacrifice» er under utvikling til Playstation 4 og  PC og er satt til å slippes senere i år.

Se det ferdige produktet:

Se hvordan de laget det:

Kilde:
Polygon

Stikkord: hellblade, ps4, Spill