Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Oculus Rift kan ikke brukes med Mac. (Ill.: Oculus)

– Mac-støtte kommer når Apple klarer å lage en bra datamaskin

Derfor er Palmer Luckey sur på Apple.

Palmer Luckey er sur på Apple. De må gå tilbake til røttene og utstyre maskinene sine med fetere GPU-er, mener han.

Ga opp mai 2015
Planen var å støtte OS X og Linux, men planene ble skrinlagt i mai i fjor. Hva er årsaken? Ikke så veldig overraskende, nemlig det faktum at Macs aldri leveres med skikkelig kraftige GPU-er, laget for spilling.

– Får Rift noen gang Mac-støtte? Luckey: – Det er opp til Apple. Om de noensinne produserer en bra maskin, så er vi der, forklarte Luckey.

Mac til 50 000 kroner ikke nok
Han fortsetter: – Det hele koker ned til det faktum at Apple ikke prioriterer high-end GPU-er. Du kan kjøpe en Mac Pro til 6000 dollar med et «top-of-the-line» AMD Firepro D700, men en slik maskin matcher uansett ikke våre anbefalte maskinvarekrav.

– Om de prioriterer kjappere GPU-er som tidligere, så elsker vi å støtte Mac, men slik det er akkurat nå, er det ikke en eneste maskinen som er kraftig nok.

Anbefalte krav:

  • Intel Core i5 4590 CPU
  • GTX 970/AMD R9 290
  • 8GB RAM
  • HDMI ut
  • 3 x USB 3.0-porter
  • 1 x USB 2.0-port

Se hele intervjuet:

 

Kilde:
Shacknews

Stikkord: Apple, mac, oculus