Hopp til navigasjon Hopp til innhold
En Firewatch-utvikler fikk en misfornøyd kunde til å ombestemme seg. (Ill.: Campo Santo)

Slik svarte spillutvikler på kritikken

Spill: «Jeg elsket spillet, men …»

Å være spillutvikler er ikke en enkel jobb. Man vet aldri hvordan neste prosjekt kommer til å gå og man må forvente å motta kritikk fra forlangende spillere.

Varte ikke lenge nok
Steam-brukeren «Undercover Fish» var rimelig fornøyd etter å ha spilt ferdig spillet «Firewatch», men hadde et problem: han følte det var for mye å betale 18 dollar, norsk pris 149 kroner, for et spill som varte kun 2–3 timer.

Ettersom Steam tilbyr brukerne refusjon på spill innen to uker så lenge de er spilt under to timer, virket det som et logisk valg. Han bestemte seg uansett for å forhøre seg på utviklerens forum før han tok en avgjørelse.

Les også: Slik lurte han 3000 CS-spillere til å bli bannlyst.

Ombestemte seg
Det var flere som argumenterte for og mot en refusjonsavgjørelse, men svaret fra en av utviklerne i Campo Santo, Jane Ng, fikk Undercover Fish til å ombestemme seg.

Ng skriver om utviklingen av spillet, hva de ansatte har ofret og hvor hardt de har jobbet for å bringe Firewatch til live.

«Så ja, jeg blir trist når folk sier de ikke føler at spillet er verdt prisen vi spør etter. Det føles som vi har feilet dem.  Det er greit hvis de ikke liker spillet, men det berører meg personlig når folk føler at spillet ikke var verdt tiden de brukte på det», skriver Ng.

Les også: Disse storspillene kommer trolig ikke til Steam.

«Alt jeg spør om er dersom spillet i fremtiden blir megabillig, kan du kanskje gi det i gave til en som vil nyte det like mye som du gjorde», avslutter spillutvikleren.

Les hele det flotte svaret til Jane Ng her.

Her kan du lese flere spillnyheter.

 

Kilder:
Kotaku,
Steam

Stikkord: Firewatch, Spill