Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Huis-fjernkontrolleren ble en suksess på First Flight. (Ill.: Sony)

Dette er Sonys nye og merkelige Japan-produkt

En stor suksess på selskapets folkefinansieringstjeneste.

I starten av juli i fjor startet Sony en egen folkefinanseringsplattform, kalt First Flight.

Berøringsfølsomt e-papir
Plattformen er del av selskapets strategi for å promotere nye ideer..

Sonys Huis Remote Controller var et av produktene som var ble introdusert ved lanseringen av First Flight, og nå er det mulig å bestille fjernkontrolleren.

Det som skiller Huis fra andre fjernkontrollere, er skjermen som er av typen e-papir. Den er berøringsfølsom og det er mulig å tilpasse den på flere måter, etter brukerens ønsker. Tilpasningen kan enten gjøres direkte på fjernkontrolleren, eller via PC-en.

Les mer om First Flight her.

Finansieringssuksess
Huis kan brukes til å styre alt fra TV-er og Blu-ray-spillere, til lys og luftkjølere. Er du bosatt i Japan kan du bestille fjernkontrolleren for rundt 250 dollar, drøyt 2100 kroner.

Huis Remote Controller var en suksess på First Flight. Kampanjen hentet inn 24 350 000 yen, tilsvarende 1,83 millioner kroner, på et mål på fem millioner yen, rundt 370 000 kroner.

 

Kilder:
The Verge,
Sony

Stikkord: Huis, sony