Vi synes Surface Pro 4 er bedre enn iPad Pro, men det spiller ingen rolle.
Les vår test av Surface Pro 4.
Surt for Microsoft
For markedet har talt, og avslører at Apple solgte flere iPad Pro enn Microsoft solgte Surface-enheter i fjerde kvartal 2015. Det mener IDC.
Annonse
Dette er første gang på mange år at et Apple-produkt blir mottatt såpass dårlig, men likevel selger bedre enn konkurrentens mulige bedre produkt.
«Selv om iPad fortsetter å dominere som verdens best-selgende nettbrett, er markedsandelen internasjonalt kun på 24,5 prosent, selv om iPad Pro ble lansert tidlig i november,» heter det fra IDC.
Litt over 2 millioner solgte iPad Pro
IDC fortsetter:
«Vi mener at Apple solgte litt over to millioner iPad Pro i fjerde kvartal, mens Microsoft solgte rundt 1,6 millioner Surface-enheter, der majoriteten var Surface Pro og ikke den rimeligere Surface 3-modellen. Disse tallene viser at pris ikke er viktigst, men ytelse, når man skal ha en hybrid.»
Kilde:
IDC
Annonse