Det er ikke Oculus Rift-maskinvaren det står på, ifølge Palmer Luckey. Systemet fungerer fint i et helt rom, men det spørs om det ikke tar for mye plass for de aller fleste.
Det er ikke Oculus Rift-maskinvaren det står på, ifølge Palmer Luckey. Systemet fungerer fint i et helt rom, men det spørs om det ikke tar for mye plass for de aller fleste.

Annonse


– Oculus Rift er ikke dårligere enn Vive på dette!

HTCs Vive-headsettet laget i samarbeid med Valve, har støtte for å utnytte hele rommet spilleren er i. Teknologien er døpt Lighthouse.

Les også: Dette er det viktigste vi har testet.

Usikre på om det er dette folket vil ha
Oculus Rift har ikke pushet denne funksjonen, men til Road to VR bekrefter Oculus-gründer Luckey Palmer at Rift også får til dette.

Luckey er dog ikke helt sikker på at det er den beste opplevelsen for brukerne, og hevder det ikke står på Rift sin maskinvare.

Annonse


Les også: HTC Vive har fått lanseringsdato.

Tar for mye plass?
«Rift matcher kanskje Lighthouse med tanke på muligheter, men vi prøver ikke å dytte dette på utviklerne. Utviklerne vil ikke gjøre produktet så smalt at det bare er folk med masse plass om kan bruke det», forklarer Luckey – det kreves selvsagt ekstra-sensorer plassert i rommet for å gjøre det til en virtuell lekeplass.

Luckey mener den beste opplevelsen fås ved å sitte eller stå, så får vi se i hvilken retning VR går de neste årene.

Slik kalkulerer Lighthouse omgivelsene sine:

 

Kilde:
Road to VR

Annonse