Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Dropbox gir opp sine to store håp. Nå blir de beste funksjonene en del av Dropbox. (Ill.: Dropbox)

Dropbox legger ned Mailbox og Carousel

Setter fokuset på morappen.

Dropbox melder at de gir opp Mailbox og bildetjenesten Carousel.

Gir opp epost og bilde-app
Selskapet kjøpte epost-appen Mailbox i 2013, men det ble tydeligvis aldri noen suksess.

Dropbox har fått betydelig konkurranse fra Microsoft, Google og Apple i det siste fordi de store omtrent gir bort diskplass, men Dropbox ikke har klart å følge etter med bedre tilbud.

Tøff konkurranse
Det ble selvsagt veldig vanskelig for Carousel når Google lanserte ubegrenset lagring i sine smarte bilde-app til Android og iOS.

Trolig er dette første ledd i en strategi på å prøve å snu skipet. Dropbox-sjef Drew Houston uttaler følgende:

«Carousel og Mailbox-teamene har laget produkter som er elsket av mange mennesker – deres arbeid vil fortsette å ha innflytelse.

Nå tar vi de viktigste funksjonene fra Carousel til der bildene dine lever; nemlig i Dropbox-appen.

Vi skal også ta nytte av det vi har lært fra Mailbox for å bygge nye måter å kommunisere på og samarbeide på Dropbox».

Carousel-bildefunksjonene kommer til Dropbox i løpet av noen måneder.

 

Kilde:
Dropbox

Stikkord: app, dropbox