Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Dette er Microsofts nye flaggskipbutikk på Fifth Avenue i New York. (Ill.: Microsoft)

Dette er Microsofts nye butikkvisjon

Produktene har alt fokuset.

I dag åpner Microsofts nye flaggskipbutikk i sentrum av New York, og skal vi tro besøkende, er den helt unik sammenlignet med selskapets andre butikker.

Demobutikk
Neowin er en av de som har vært med på en guidet tur gjennom butikken før åpning, og selv om mye ligner på Apples butikker, er det mye som skiller seg ut.

– Det er tydelig at denne butikken i hovedsak ikke vil bli brukt til å selge produkter, skriver Neowins utsendte.

Der salg som regel er fokuset i butikker, ingen overraskelse der, er Microsofts butikk mer som en demonstrasjonsbutikk.

Kan ta opp og teste alt
Xbox One og Rock Band 4 inkludert instrumenter, er koblet til en gigantisk TV og er klar til å brukes. Surface Bookene er heller ikke vanlige demomodeller som sitter fast til bordet med en sikkerhetslenke.

Nei, de er vanlige maskiner, tilkoblet Internett og du kan ta de med deg rundt i butikken mens du prøver den, og dette gjelder for de andre produktene også.

Forandringer
I tillegg har Microsoft fjernet den vanlige betalingskassen, i stedet har de flere kortterminaler plassert diskret rundt om i butikken, mens det er usikkert hvordan de vil håndtere betaling med kontanter.

Microsoft prøver også å integrere de butikkansatte mer i selve selskapet, og Neowin skriver at over 100 butikkansatte har blitt overført til andre jobber i selskapet siden oppstarten av butikkjeden.

Det Seattle-baserte selskapet har vært i stor forandring den siste tiden og den nye flaggskipbutikken er bare en liten del av endringene.

 

Kilde:
Neowin

Stikkord: Microsoft, MicrosoftStore