Apple og Google kaprer de to øverste plassene for tredje året på rad.
Apple og Google kaprer de to øverste plassene for tredje året på rad.

Annonse


Dette er de største merkevarene i verden

Interbrand annonserte i går listen over de 100 mest verdifulle merkevarene i verden, Best Global Brands.

Apple topper
Det kommer kanskje ikke på som noen overraskende at det er teknologiselskapene som dominerer på toppen.

Pallen er uendret fra fjoråret, og på førsteplass troner Apple, verdt 170 milliarder dollar, som kan vise til en økning på hele 43 prosent. Google, 120 milliarder dollar, ligger på andreplass, mens Coca-Cola, 78 milliarder dollar, tar den siste pallplassen.

Nintendo ut
Microsoft er nå verdt 67 milliarder dollar, øker med 11 prosent, og går dermed forbi IBM, 65 milliarder dollar, som var tidligere innehaver fjerdeplassen før.

Annonse


Av andre teknologiselskaper finner vi Samsung på syvendeplass, Intel på 14. og HP på 18. plass, mens Lenovo er en nykommer på listen og er for tiden det 100. mest verdifulle selskapet i verden.

Verre står det til for Nokia og Nintendo som begge forlater Interbrands topp 100-liste.

Les også: Xiaomi: – Vi er verdens mest verdifulle «startup».

 

Kilder:
The Verge, Interbrand

Annonse