Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Hit, men ikke lenger: Selv om vi har kjøpt mobilen uten kontrakt har vi fortsatt Sprint som operatør, og mobilen må aktiveres, men det fungerer ikke. Dermed får vi heller ikke gitt deg forhåndstitten like kjapt som vi hadde håpet på. (Ill.: Trond Bie/ITavisen)

Derfor drøyet iPhone 6s Plus-forhåndstitten

Aktiveringsproblemer.

Vi sitter her med en flunkende ny iPhone 6s Plus vi gjerne skulle gitt dere en sniktitt på.

Oppdatert, 23:16

Det viste seg at stor pågang mot Apples servere i kombinasjon med en teit brukerfeil (kremt) som medførte problemene, men nå er alt i orden.

Vi tester, og kommer tilbake med en forhåndstitt om ikke mange timene.

Hit, men ikke lenger
Istedet har vi sittet hos vår teleoperatør på telefonen i to timer for å finne ut hvorfor Apples nyeste mobil ikke lar seg aktivere.

Uten aktivering mot teleoperatør kommer vi ingen vei, ei heller til hjemskjermen.

Apple og teleoperatører
Det er ikke bare vi som har problemer, det avslører et kjapt søk på Twitter. Samtidig har Apple problemer med iCloud.

Om iCloud er relatert til aktivering vites ikke, men det ser uansett ut til at problemet ligger hos Apple, og ikke operatørene, da også iPhone 6s-kunder med T-Mobil sliter.

Vi fikk beskjed om å levere mobilen til en Sprint-butikk for aktivering der. Vi håper dette fungerer. Vi kommer tilbake med en forhåndstitt så fort vi får tilgang til egen mobil…

Stikkord: iphone