Hopp til navigasjon Hopp til innhold
All handel i Opera AS sine aksjer ble stoppet på fredag. (Ill.: Opera)

Nå heter de ikke lenger Opera Software

Ny logo og ny merkevareidentitet.

Den norske nettleseren feirer 20 år i bransjen med en helt ny identitet.

Mer av alt
Opera Software heter nå kun Opera og begrunner det med at nå ser på seg selv «som et internettselskap som tilbyr en fantastisk opplevelse på nettet.»

– For å reflektere dette, har vi fjernet «Software» fra logoen, skriver Opera i en pressemelding.

Logoen har også fått seg et løft, men den røde O-en symboliserer mer enn bare forbokstaven til selskapet.

– Den nye tredimensjonale O-en symboliserer en port som fører deg til noe mer: mer innhold, mer oppdagelser, mer svar, mer kommunikasjon, mer gøy, mer databesparing, mer liv, skriver Opera.

iOS først
Selskapet skriver at den nye «O»-en og den nye identiteten først ruller ut til Opera Mini på iOS-plattformen, mens Opera Mini og Opera til Android, samt Opera til PC kommer i løpet av de kommende månedene. Opera Mini til Windows Phone, snart Windows 10 Mobile, er ikke nevnt.

Les også: Dette er mannen som skal designe Opera.

 

Kilde:
Opera

 

Stikkord: opera