Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Snoop Lion lanserte (selvsagt) en ny cannabis-merkevare under TechCrunch Disrupt. (Ill.: ITavisen)

Hva i alle dager gjør Snoop Lion her?

Silicon Valley (ITavisen): – Kom ut av skapet!

Silicon Valley (ITavisen:) -Cannabis 2.0!, det hevder Snoop Lion hans nye selskap Merry Jane fronter. Han vil at cannabis-røykerne skal komme ut av skapet.

Gigantisk marked
Analytikere tror at cannabis-businessen kan klare å omsette for 11 milliarder dollar i USA i 2019, med forbehold om at flere stater myker opp lovene.

Hip-hop og mediemogul Snoop Lion, tidligere Snoop Dog, backer nok et cannabis-prosjekt – dette er nemlig ikke første gang han fronter marijuana-produkter, hans første var en mini-vaper, deretter marijuana-leveransetjenesten Eazeup.com.

Prøver å uskadeliggjøre cannabis
Merry Jane er ikke bare en leveringstjeneste (i California kreves det, som i mange andre stater, at pasienten godkjennes av lege før kjøp – potent cannabis er fortsatt ulovlig på federalt nivå), men skal prøve å skape en underholdningsmerkevare med utgangspunkt i planten artisten i hele sin karriere har vært tilknyttet.

Det skal serveres humorshow, bakeprogrammer og musikk.

Tjenesten lanseres i oktober i USA.

Snoops selskap Mary Jane prøver å lage et stort brand rundt cannabis med en nettside med
Snoops selskap Mary Jane prøver å lage et stort brand rundt cannabis med en ny nettside med blant annet underholdning.
Stikkord: Silicon Valley, snoop, techcrunch2015