Det er ikke ofte Google oppdaterer merkevaredesignet sitt.

Annonse


Dette er Googles nye logo

Kort tid etter at det ble kjent at Google blir en del av det nye oppstartede moderselskapet Alphabet, har annonse- og søkegiganten oppdatert logoen sin.

En fin oppdatering
Product Sans (sans-serif-familien) er navnet på den nye skrifttypen Google har valgt å oppdatere imaget sitt med. Den gamle skrifttype var serif wordmark.

Det er fortsatt veldig lett å se hvilket selskap som representeres: fortsatt er de lett barnslige fargene på plass, men litt mindre barnslig lek fremheves nå enn tidligere. Ingen av bokstavene er skakke, bortsett fra e-en. Utrykket fremstår skarpere.

(Trykk på logo for full størrelse).

Annonse


Det er ikke ofte Google oppdaterer merkevaredesignet sitt.
Det er ikke ofte Google oppdaterer merkevaredesignet sitt.
Googles Google+-profil.
Googles Google+-profil.

En logo for alle skjermstørrelser
«I dag introduserer vi en ny logo og en ny identitetsfamilie som reflekterer denne virkeligheten som viser deg når Google-magien fungerer for deg, selv på de minste skjermer.

Som du kommer til å se har vi oppdatert logoen, som i utgangspunktet var designet til en desktop-side, og oppdatert den til en verden med sømløs computing mellom en rekke enheter og med forskjellige typer interaksjonstyper.»

 

Kilde:
Google

Annonse