Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Alt skal være 100 prosent ødeleggbart i Crackdown 3. (Ill.: Microsoft Studios)

Derfor mener de at Xboxen din blir 20 ganger kraftigere med dette spillet

Skyteknologi spiller en svært stor rolle.

Da Microsoft annonserte Xbox One, snakket de varmt om nettskyen og mulighetene med den. Blant annet snakket de om at grafikkprosessering kunne gjøres i skyen.

Endelig nytte av skyteknologien
Nå er Xbox One fortsatt på et tidlig stadium, men foruten Drivatar i Forza 5, har vi til gode å se et spill som drar virkelig nytte av nettskyen. Til nå.

I Crackdown 3 brukes skyteknologi for å kalkulere ødeleggelseseffekten for bygninger. Dave Jones, som leder utviklingen av spillet, har gitt GameCentral en demonstrasjon av spillet, og de rapporterer om imponerende scener.

20 ganger kraftigere
Jones demonstrerer hvordan det hele funker ved å aktivere et debug-verktøy som viser forskjellige farger på ulike bygninger. Hver farge representerer en egen server.

Ifølge Jones kunne ikke en enkelt Xbox One prosessere ødeleggelseseffektene på egen hånd, men det er nettskyen som gjør det mulig for konsollen å  overskride sine egne begrensinger.

 

Kilde:

Metro

Stikkord: Crackdown 3, gamescom2015