Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Nå tar Adidas opp kampen mot Nike Running. (Ill.: Adidas/Runtastic)

Adidas har handlet løpe-app til nesten 2 milliarder kroner

Heldigvis får de maskinvare også.

Runtastic er nå en del av Adidas-gruppen.

Har mange brukere
Adidas har tydeligvis følt skikkelig på at de manglet en løpe-app som Nike har med Running (som forøvrig er veldig fin), og punget derfor ut intet mindre enn 239 millioner dollar, rett under 2 milliarder kroner.

Runtastic-appen har 140 millioner nedlastinger internasjonalt og kan slå i bordet med 70 millioner registrerte brukere og veldig positive tilbakemeldinger fra brukerne.

Maskinvare også
Appen ble utviklet i Sveits og lansert i 2009, og driver ikke bare med programvaren, derav den ganske stive prisen.

De selger også GPS-klokker og smartklokke-monteringstilbehør til sykler og flere nisje-apper. Runtastic er også på VR-boomen med en trenings-app til Oculus Rift.

Runtastic blir ikke slukt helt av Adidas-systemet, og skal derfor operere mer eller mindre uavhengig.

Kilde:
Runtastic

Stikkord: adidas, app, nike