Matvareselskapet Heinz måtte denne uken stå med rett rygg og beklage at en tysk mann opplevde å havne på et pornonettsted etter å ha scannet QR-koden på en av sine ketchup-flasker.
Daniel Korrell ante nemlig lite om hva som ventet ham.
Avsluttet kampanje
Han trodde egentlig at han skulle havne på Heinz-nettside som lar kunder designe sine egne etiketter. Denne kampanjen ble kjørt fra 2012 til 2014, men når Korrell scannet koden i år, var kampanjen altså avsluttet.
Det hadde en tysk pornonettside fått med seg, de hadde kjøpt domenet som Heinz brukte for kampanjen, og dermed ledet FunDorado-nettsiden til noe helt annet en designing av ketchup-flasker.
Annonse
Fikk tilbud om abonnement
På Facebook-siden til Heinz skrev Korrell om sitt merkelige funn. Selskapet var raskt ute med å svare.
«Vi beklager denne hendelsen på det sterkeste», skrev Heinz.
Det hører med til historien at Fundorado i samme tråd tilbød mannen et års abonnement på deres nettsted.
Moralen i historien? QR-koder går ikke ut på dato, det kan være greit å huske for selskaper som benytter seg av dem.
Kilde:
The Verge
Annonse