Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Det er ikke tvil om at grafikken er kjipere i den endelige utgaven. Likevel ser spillet fantastisk ut. (Ill.: Digital Foundry)

Det er sant, grafikken er dårligere

Spill: Derfor skjedde det med The Witcher 3.

The Witcher 3 er et knakende godt spill, det er det ingen som bestrider, men det er på overtid at bransjen roer ned presentasjonene før spillet lanseres.

Oppdatert, 00:04:

En oppdatering er allerede sluppet til PC-versjonen som skal gjøre grafikken noe bedre. Den nyeste, 1.04, kom i går.

Grafikken ble dårligere i løpet av årene
For det
er et faktum at Witcher 3 fra polske CD Project RED ikke ser like bra ut som i demoklippene fra 2013 – det ser fortsatt veldig bra ut, men spillet har mistet en god del cinematisk kvalitet.

Men ikke ta vårt ord for det, eller disse bildene som ble satt sammen av en fan noen uker før lansering; Eurogamers DigitalFoundry har nemlig studert grafikken i den endelige utgaven kontra trailerne vist frem av utviklerne i 2013 og 2014.

Skrøt for tidlig
Det var ikke slik at utviklerne visste at de ikke kom til å klare å levere hva de viste frem i klippene noen år tilbake, de var nok bare
for entusiastiske over hva de trodde var mulig.

Eurogamer vet at det tidlig i utviklingen av spillet ble gjort store endringer i hvordan grafikkmotoren fungerte.

Problemet var at de viste frem den nye grafikkteknologien før de visste om det kom til å fungere i praksis med en spiller foran skjermen. Dette fordi REDEngine var langt fra ferdig i 2013.

Pen grafikkdemo
At utviklerne påstod at det var «in-game»-grafikk var sant nok på den måten at det ikke var CGI, men feil i den forstand at man kunne spille spillet med den grafikken på dette tidspunktet.

Slike trailere hauser opp spill noe voldsomt, og spilte sin del i at over 1 millioner eksemplarer ble forhåndsbestilt.

ITavisen kommer tilbake med en PC-anmeldelse av The Witcher 3.

Kilde:
Eurogamer

Stikkord: Spill, witcher