Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Brukere har opplevd problemer etter oppdatering av denne telefonen. (Ill.: Trond Bie / ITavisen)

Samsung bekrefter problemer etter S5-oppdatering

Jobber med en løsning.

De siste dagene har eiere av Samsung S5 rapportert om store problemer etter at de installerte den nyeste oppdateringen. 

Oppdatering på vei
Brukerne opplever både trege telefoner, apper som krasjer og som starter av seg selv. 

Samsung Norge bekrefter at problemet er reelt, og selskapets Stig-Ove Lango skriver i en e-post til ITavisen at en feilretting er på vei. 

«Vi er klar over de problemene som forbruker opplever etter å ha installert den siste oppdateringen på Galaxy S5. Vi jobber intensivt med en oppdatering som retter opp disse problemene og vil gjøre den tilgjengelig så snart den er klar. Så langt har vi kartlagt at det er en mindre andel av Galaxy S5 som har problemet og anbefaler disse til å ta backup av innholdet, nullstille telefonen til fabrikkstandard og deretter sette den opp på ny. Da vil telefonen fungere igjen Vi beklager sterkt de problemene som har oppstått». 

Midlertidig løsning
En foreløpig løsning er ifølge Samsung å tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillingene, etter å ha tatt backup i forkant. 

En steg-for-steg-veiledning for denne prosessen finner du her

Kilde:
Samsung

Stikkord: Samsung S5