Mobilanalyseselskapet Flurry (som eies av Yahoo!) avslører at Apples salg av iPhones tok helt av i julen.
Tall fra hundretusenvis av apper
Tallene er hentet inn fra 19. til 25. desember, og avslører at over 50 prosent av alle aktiveringer var en iPhone som ble tatt i bruk for første gang.
«Siden starten på mobil-revolusjonen har julaften alltid sett de høyeste antallet nye enhets-aktiveringene og app-installasjoner hvert år, og 2014 var intet unntak.
Flurry undersøkte data fra mer enn 600 000 apper vi fulgte med på for å skjønne hva som lå under juletreet, og hvilke apper vi lastet ned når papiret var revet bort.»
Annonse
Tallene fra Flurry avslører følgende:
1. Apple: 51,3 prosent av alle aktiveringer
2. Samsung: 17,7 prosent av alle aktiveringer
3. Nokia (i hovedsak Lumia-modeller): 5,8 prosent av alle aktiveringer
4. Sony: 1,6 prosent av alle aktiveringer
5. LG: 1,4 prosent av alle aktiveringer
Microsoft er milevis unna Apples mobil-salg
«For hver Samsung-enhet som ble aktivert, aktiverte Apple 2,9 enheter. For hver Microsoft Lumia som ble aktivert, aktiverte Apple 8,8 enheter.
Selv om julen og høytider generelt ikke er den eneste tiden å sjekke pulsen på smartmobil-markedet på, kan vi sikkert konkludere med at Apples nye iPhone 6 og 6 Plus har vært en gigantsuksess denne julen. Dette selv om julen for elektronikk-bransjen var laber i år,» konkluderer Flurry.
God timing for større skjermer
Alle skjønte at større iPhone-modeller ville gjore gode ting for Apple, men etterspørselen etter iOS-mobiler med større skjermer har trolig vært enda mye større enn forventet
Tallene selskapet la frem i oktober (fjerde kvartal avslørte nemlig at Apple solgte 39,27 millioner iPhones, opp fra 33,79 samme kvartal 2013) nemlig vil trolig bankes ved neste kvartalsfremleggelse.
Første kvartal kommer trolig derfor til å bli svært, svært godt for Apple.
Kilde:
Flurry
Annonse