Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Interessen for trådløs mobil-betaling har økt betraktelig etter lanseringen av Apple Pay. (Ill.: Trond Bie/Dinside)

Apple Pay øker interessen for NFC-betaling

Halvparten foretrekker løsningen hos McDonalds.

Apple Pay er allerede en suksess, det hevder The New York Times i en artikkel som avslører tallene kort tid etter lanseringen.

– Den mest populære NFC-tjenesten
Siden lanseringen for tre uker siden kommer nå tallene alle er interesserte i å mene noe om.

NYT melder at Apples NFC-betalingssystem er mer populært enn alle andre betalingsløsninger basert på samme trådløse teknologi.

Les også: Vi har testet Apple Pay i Norge. (Dinside)

Apple hjelper til
Whole Foods har registrert 150 000 betalinger med Apple Pay – dette er rundt én prosent av alle kjøp gjort i perioden.

McDonalds har hatt NFC-betalingssstøtte i Statene en god stund, men det var ikke før Apple Pay kom det tok av, og tallene viser at halvparten av alle kjøp som gjøres med NFC er med Apples løsning.

Med en iPhone, og snart Apple Watch, kan man betale i butikker. Det er ikke mulig med iPad som kun støtter Touch ID-betalinger på nett. (Ill.: Apple)

Økende interesse
Også Walgreens melder om en positiv trend: Dobbelt så mange betaler med NFC etter Apples lansering for tre uker siden.

Interessen rundt Apple Pay gavner ikke bare selskapet selv, men også konkurrenter som Google Wallet og Softcard som nå ser økt interesse for egne tjenester.
 

Kilde:
The New York Times

Stikkord: Apple, apple pay