Annonse


Nei, du slipper ikke unna reklamen her heller

Smartklokker har vært med oss en god stund nå, på tross av at Samsungs Galaxy Gear har blitt lunnkent mottatt og Apples «iWatch» lar vente på seg.

Mange lykkes
Pebble er en av de som tilsynelatende lykkes med smartklokke i dag, ved siden av Casio, Suunto og andre.

Men reklame på klokka? Det er det ingen som har tenkt på – før nå.

Starter med Pebble
Det nystartede selskapet TapSense sier at deres nye system for annonseutveksling også vil støtte såkalte wearables, eller kroppsnær teknologi som noen ynder å si på norsk.

Annonse


De starter med Pebble og deres egen app-butikk (se video under).

Møtepunkt for mobil og klokke
I videoen ser du hvordan annonsene skal styre forbrukerne mot Pebble-buitkken.

Alt foregår riktig nok på mobilen nå, men TapSense-sjefen Ash Kumar sier til Techcrunch at smarttelefonen skal bli et kommersielt møtepunkt for mobil og bærbar smartteknologi.

– Mye bedre enn bannere
Og på sikt vil han kunne levere reklame direkte til Pebble-klokkene, mener han (Pebble vil ikke bekrefte dette):

Slike annonser gir en mulighet til å levere relevant sanntidsreklame som er mye bedre enn irriterende bannerannonser, mener han.

Venter på de store
I motsetning til telefonverdenen, som er delt i Android og iOS med Windows som lillebror, er smartklokkene ennå svært fragmentert. Og slik vil det bli en god stund framover før de store får konsolidert seg, mener han.

I mellomtiden er det ingen grunn til å gå glipp av salgsmulighetene hos de som sjekker klokka annet hvert minutt…

Annonse