Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apples markedsføringssjef, Phil Schiller, hevder Samsung kopierer deres produkter så mye at kundene ikke ser forskjell på produktene, og hvor opplevelsen, ifølge ham selv, egentlig stammer fra. (Ill.: Ben Miller/Wikipedia)

– Forbrukerne betviler Apples innovasjoner

Dette hevder Apple-toppsjef i retten.

Apples øverste markedsføringssjef, Phil Schiller, gjentok akkurat det samme mantraet som i første rettsrunde mot Samsung.

Står langt fra hverandre
Mandag denne uken startet runde nummer to i den lange rettskampen mellom de to selskapene som begge beskylder hverandre for å stjele patenter og design.

Det er altså duket for rettsrunde nummer to etter at toppsjefene i de respektive selskapene ikke klarte å bli enige på bakrommet.

«Det var fra første stund tydelig at de to partene fortsatt står svært langt fra hverandre. 

Selv om Apple vant i første runde og ble tilkjent en erstatning på 1 milliard dollar, er heller ikke den første saken avgjort riktig ennå.

Samsung har anket, og utfallet av den første runden er også uvisst», meldte vi tidligere i dag.

Les også: Schiller: – Vi satset hele selskapet på iPhone.

– Dette bør Apple få
«Apples advokat Harold McElhinny fortalte juryen at Samsung har solgt 37 millioner telefoner og nettbrett som misbruker Apples patenter, og at Apple fortjener å få 33 dollar (om lag 197 kroner) pr. solgte enhet i erstatning for dette»​, skrev vi i samme sak, men; Det er langt mer interessante personer enn kun advokater som nå forklarer seg i rettslokalene, altså Schiller.

Dette hevder Schiller
– Jeg mener det har skadet Apple i markedsplassen. Det har fått folk til å betvile innovasjonene vi har laget, og Apples rolle som innovatør.

Denne utfordringen gjøres vanskeligere når det kopieres, forklarte Schiller som samtidig hevdet, akkurat som han gjorde med iPhone, at også iPad-en var et produkt de satset hele selskapet på.

Schiller ville ikke svare på spørsmål som handlet om spesifikke patenter. – Det er ikke mitt ekspertise-område.

 


Kilde:
Cnet

Stikkord: apple vs. samsung