Annonse


Ser du hva som mangler?

Husker du de blå lenkene med streker under?

Fjernet relikvie
Joda, de finnes fremdeles her og der (også i ITavisens søk), men det er og blir en etterlevning fra midten av 90-tallet, da man snakket om «hypertekst» som noe nytt og revolusjonerende.

Nå har Google rett og slett fjernet denne relikvien fra søkeresultatene sine.

…du har kanskje lagt merke til
Google-designer Jon Wiley kommer med denne forklaringen via Google+:

Annonse


Du har kanskje lagt merke til at Google-søket på skrivebordet ditt ser litt annerledes ut i dag. 

Mot slutten av fjoråret lanserte vi noen ganske store forbedringer for søk på mobil-og tablet-enheter (mobil var først! :-). I dag har vi gjennomført flere av disse endringene til skrivebordsopplevelsen. 

Vi har økt størrelsen på resultat-titler, fjernet understreking, og jevnet ut alle linjehøyder. Dette forbedrer lesbarheten og skaper et renere utseende samlet sett. Vi har også flyttet våre nye annonseetiketter fra mobil, noe som gjør opplevelsen på flere enheter mer konsekvent. 

Bedre konsistens i design på tvers av plattformer gjør det lettere for folk å bruke Google-søk på tvers av enheter, og det gjør det lettere for oss å utvikle og skape forbedringer over hele linja.

Følger vi andre etter?
Siden Google uten tvil er mest brukt på nettet uansett hvordan du regner, vil vi tro at andre kommer til å følge etter.

Sikkert ITavisen også.

 

 

Annonse