Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Dette designet rulles nå ut til alle Facebook-kontoer. Bildene er større, og skrifttypen er ny, ellers er lite annerledes. (Ill.: Facebook)

Facebook ga opp nytt design

Nå får du dette istedet.

Facebooks store design-oppdatering, som ble varslet for nøyaktig ett år siden, ble så dårlig mottatt av de få prosentene som fikk den, at de skroter det meste.

Facebook hørte på testerne
​Istedet har selskapet valgt å dytte ut en noe mindre oppdatering – en oppdatering som gjør mindre visuelle endringer i tillegg til å forstørre alle bilder i nyhetsstrømmen.

Vi har lenge lurt på hvor det ble av designet, vi fikk nemlig aldri testet det, men nå er det altså oppklart. Om det skulle være noen tvil er det ikke lenger mulig å melde sin interesse lenger heller.

Dette sier Facebook
«Folk som testet designet fortalte oss at de likte de større fotografier og  bilder, men fant det vanskeligere å navigere Facebook.

Det oppdaterte design har det beste fra begge verdener: Utformingen og navigasjonen folk likte blir værende, men vi tilbyr større fotografier og bilder, samt en ny skrifttype.

Den nåværende utforming på mobil forblir den samme», melder Facebook.

Kommer i løpet av noen uker
«Disse endringen er visuelle, og endrer ikke på innholdet for folk, ei heller endrer de hvordan historier er rangert i nyhetsstrømmen. Selv om bilder er større i det nye designet, så har organiske historier og reklame den samme størrelse.

Disse endringene rulles ut i løpet av de kommende ukene.»

Dette designet får du aldri.
Denne derimot, rulles nå ut fortløpende.

 

Kilde:
Facebook

Stikkord: facebook