Annonse


Nytt år, nye venner

Det er  tre dager inn i det nye året, og vi har allerede gjort en del endringer som gjør at 2014 ikke kommer til å bli helt som 2013 for ITavisens lesere.

Ny logo
Mange har sikkert lagt merke til at vi nå har byttet ut Playday-logoen med en Pressfire-logo.

Dette har sammenheng med at ITavisens eier, Aller Media, i sommer kjøpte opp mediehuset Dagbladet.

I forbindelse med dette blir Dagbladets ulike nettaktiviteter slått sammen med flere av Aller Media sine publikasjoner, blant dem DinSide, digi.no og oss.

Annonse


Spill-fusjon
Pressfire har allerede lenge vært en del av Dagbladet-familien, og det var derfor naturlig at vi raskt innledet et samarbeid med dem.

Samtidig hadde vi med oss den ett år gamle spillpublikasjonen Playday.no inn i Havnelageret (bygningen i Oslo der Dagbladet med søsterpublikasjoner holder til).

Vi fant det derfor mest fornuftig å samordne ressursene og fusjonere Playday inn i Pressfire.

Tenker på tvers
I løpet av året som nettopp har begynt vil dere få merke hvordan ITavisen har blitt en del av et større og mer ressurssterkt mediemiljø.

Det tenkes mye på tvers av publikasjoner og fagmiljøer, og vi ser allerede nå at vi kan ha mye nytte og glede av hverandre på tross av ulik form, størrelse og historie.

Gjensyn og ny start
Det hører med til historien at jeg selv jobbet hele 17 år som journalist i Dagbladet før jeg tok over redaktørkrakken i ITavisen.

For meg er derfor dette både et hyggelig gjensyn og en ny start på en spennende periode i ITavisens snart 18 år lange historie.

Annonse