Annonse


I harnisk over Postens nye app

Brukere av Postens sporings-app til Android er langt fra fornøyde med den nye versjonen.

– Få tilbake den gamle
I november ble Posten Sporing nemlig oppdatert (senest 25. november) – reaksjonene har ikke latt vente på seg. Det har gått fra OK tilbakemeldinger, til slakt:

«Virker ikke. Login går i loop.. Alt ble borte og track nr ikke gjenkjent».

«Dårlig Får ikke tilsendt kode til registreringen… Dårlig».

Annonse


«Gamle bedre Savner muligheten til å skanne pakker pluss hentelapp».

«Finner ikke pakke eller viser feil informasjon sammenlignet med sporing på nett».

Dette sier Posten
Posten har svart på en rekke av de negative tilbakemeldingene på Play Store, og lover å gjøre forbedringer basert på dem. Vi ringte Postens presseteam for å få et mer oppklarende svar om hva som egentlig har skjedd.

– Vi ser at det er behov for noen forbedringer. Vi har lansert tidlig. Dette var viktig for oss før det store julerushet. Vi lanserte kanskje litt tidligere enn ønskelig, men det var for å være sikker på at vi fikk med de forbedringene vi trengte, forteller Posten til ITavisen.no.

Nå lover de at funksjonalitet som er borte i den nye versjonen, eller som ikke fungerte optimalt, blir rettet.

Lover å rette dette
– Det største problemet er scanner-funksjonen, den er tatt ut, men kommer tilbake. Vi har også fått klager i forhold til hentelappen, og den kommer også tilbake i forbedret versjon, forklarer Posten per telefon.

– Det har også vært problematisk å spore pakker som kommer fra utlandet, også dette skal forbedres i en ny versjon.

Til ITavisen avslører Posten at den nye, oppdaterte versjonen er kodet ferdig, og sendt Google. Med andre ord er det ikke mange dager, eller timer, før Posten Sporing til Android igjen, forhåpentligvis, fungerer som den skal.

Posten presierer også at alle som ønsker å være med på å forbedre appen, er hjertelige velkommen til å gi tilbakemeldinger på Postens Beta-gruppe på Google+.

Annonse