Annonse


Kan dere synke dypere nå, Mirosoft?

Microsoft har gjennom gjentatte videokampanjer (se HER og HER) mobbet konkurrenten Google. 

Stadig slemmere
Ofte dreier det seg om vennlige dult som med litt velvilje kan sies å være forsøk på humor, men etterhvert har kampanjene blitt slemmere. 

Som den om jenta som kommer hjem fra skolen og bare har lært det som står i Google-annonsene og ikke det hun skulle søke etter…

Valgte å trekke video
Også Apple har fått gjennomgå. Men den siste mobbe-videoen mot iPhone ble så dårlig mottatt at Microsoft så seg nødt til å trekke den.

Annonse


Likevel fortsetter de å pryle konkurrentene, selv om mang en ekspert har hvisket dem i øret at det nok er smartere å fremheve sine egne fordeler framfor å gjøre narr av andres svakheter.

Kaffekopper mot Google
Siste utspill vil trolig få de kritiske røstene til å heve seg enda mer.

For nå har Microsoft laget en egen nettbutikk der de selger kopper, t-skjorter og andre effekter med anti-Google budskap på.

Greie priser, i hvert fall
Hva med en kopp med Chrome-logo med slagordet  «Ta det rolig – vi stjeler dine data» under? Eller en t-skjorte med en stor edderkopp og «Kom inn i vårt nett» påskrevet? Eller rett og slett en lue med «Scroogled» – Microsofts ord for å bli lurt opp i stry av Google?

Prisene er i hvert fall ikke så ille. T-skjortene koster 12 dollar (om lag 73 norske kroner), kapsene 15 (91 kroner) og koppene 8 dollar (49 kroner).

Annonse