Microsoft har gjennom gjentatte videokampanjer (se HER og HER) mobbet konkurrenten Google.
Stadig slemmere
Ofte dreier det seg om vennlige dult som med litt velvilje kan sies å være forsøk på humor, men etterhvert har kampanjene blitt slemmere.
Som den om jenta som kommer hjem fra skolen og bare har lært det som står i Google-annonsene og ikke det hun skulle søke etter…
Valgte å trekke video
Også Apple har fått gjennomgå. Men den siste mobbe-videoen mot iPhone ble så dårlig mottatt at Microsoft så seg nødt til å trekke den.
Annonse
Likevel fortsetter de å pryle konkurrentene, selv om mang en ekspert har hvisket dem i øret at det nok er smartere å fremheve sine egne fordeler framfor å gjøre narr av andres svakheter.
Kaffekopper mot Google
Siste utspill vil trolig få de kritiske røstene til å heve seg enda mer.
For nå har Microsoft laget en egen nettbutikk der de selger kopper, t-skjorter og andre effekter med anti-Google budskap på.
Greie priser, i hvert fall
Hva med en kopp med Chrome-logo med slagordet «Ta det rolig – vi stjeler dine data» under? Eller en t-skjorte med en stor edderkopp og «Kom inn i vårt nett» påskrevet? Eller rett og slett en lue med «Scroogled» – Microsofts ord for å bli lurt opp i stry av Google?
Prisene er i hvert fall ikke så ille. T-skjortene koster 12 dollar (om lag 73 norske kroner), kapsene 15 (91 kroner) og koppene 8 dollar (49 kroner).
Annonse