Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Intel starter et markedsføringsstunt denne måneden i flere store amerikanske byer (Ill.: Intel/YouTube)

Hva? En Intel-«butikk»?

Slik bruker de markedsføringsbudsjettet i jula.

Intel er ikke kjent for vanlige forbrukere for særlig mer enn Intel Inside-klistremerker, men det må de endre på i et marked stadig mer dominert av ARM-baserte mobiler og nettbrett.

Markedsføring uten salg
Så de ønsker naturligvis å skape mer oppmerksomhet rundt merkevaren sin, og har derfor åpnet sine egne «butikker» (man vil ikke kunne handle noe der, kun teste og levere inn brukte maskiner) der interesserte kan oppleve Intel-baserte produkter.

Den første butikken åpner i New York 23. november, senere skal det åpnes fler, men samtlige stenger i 25. januar.

Lader opp til jula
Dette er selvsagt kun et ledd i markedsføringen mot den store juleshoppinga, og ikke minst amerikanernes handledag Black Friday 29. november.

Det kule med butikkene er at de endrer stilen på dem tre ganger daglig. Det er ikke avslørt nøyaktig hvilke produkter som skal vises frem (men forvent bærbare i ulike fasonger), ei heller hvilke andre amerikanske byer som står for tur etter New York.

Kilde:
Laptop

Stikkord: intel