Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple Maps fikk en trøblete start, men blir stadig bedre. Spørsmålet er selvsagt: hvorfor bruke Apple Maps når Google har finpusset sin tjeneste i mange år?

Apple har kjøpt et nytt selskap

Slik skal de gjøre kartene bedre.

Apple har kjøpt Locationary.

Nytt selskap kjøpt opp
Locationary er et selskap med teknologi som sørger for å holde tjenester oppdatert, som f.eks. kart-apper. Og er det noe Apple trenger hjelp med, så er det kartdata.

Apple Maps hadde en trøblete start, men blir stadig bedre. Men kjapt nok? Kanskje ikke. Derfor har de altså kjøpt Locationary

Har detaljert butikkinformasjon
Prisen Apple måtte ut med vites ikke, men selskapet har kjøpt både mannskap og teknologi.

Locationary kan trolig hjelpe dem med andre tjenester enn bare kart om de skulle velge å implementere informasjon om butikker, resturanter og servicesteder også andre steder i iOS og OS X.

Locationarys database har ikke bare kjennskap til butikkene, men vet også om de er stengt en kort periode, og når de holder åpent.

Ritchies viktige blogginnlegg
Kuriøst nok la Locationarys sjef, Grant Ritchie, ut en liste med foreslåtte forbedringer («5 Big Map App Issues Apple Must Solve»30 september i fjor. Apple annonserte sin egen Maps-app 11. juni 2012.

Apple hadde faktisk mer å si enn «ingen kommentar» denne gang, men det betyr kke at vi ble noe klokere (men bekreftet ble oppkjøpet, om ikke annet:

«Apple kjøper mindre teknologiselskaper fra til til annen, men vi snakker som regel ikke om grunnen eller planene fremover», uttalte Apple-talsperson Steve Dowling til All Things D.

 

Kilde:
All Things D

Stikkord: Apple