Apple har iverksatt et program for å erstatte defekte Apple TV 3.-generasjonsenheter med WiFi-problemer.
– Et lite antall berørt
Selskapet har infomert sine ansatte om å bytte «et svært lite antall» defekte enheter:
«Apple har fastslått at et svært lite antall av Apple TV (3. generasjon)-produkter kan oppleve en av disse Wi-Fi relaterte tilkoblingsproblemene: at den ikke finner nettverk, ikke kan koble seg til et nettverk eller blir droppet fra nettet eller uregelmessige tilkoblingsproblemer», heter det offisielt fra Apple.
Nye enheter tilbys uheldige kunder i opptil to år etter kjøp.
Annonse
Byttet til ny Broadcom-brikke i år
Tidligere i år byttet Apple ut, i det stille, en WiFi-brikke i Apple TV 3. De nye Apple TV 3.-generasjons-enhetene har et nytt brikkesett fra Broadcom. Dette kan ha noe med saken å gjøre, men de sirkulerer selvsagt fortsatt gamle modeller.
Du kan selv undersøke om din Apple TV-enhet er berørt. Berørte modeller har bokstavene DRHN i siste del av serienummeret, og berørte enheter må ha en av disse serienummer-kombinasjonene:
«H9 HC HD HF HG HH HJ HK HL HM HN HP HQ HR HT HV HW HX J1 J2 J3 J4 J5 J6 J7 J8 J9».
Kilde:
9to5mac
Annonse