Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Adobes toppsjef Shantanu Narayen tok en «god dag mann økseskaft» da han ble konfrontert med stor prisforskjell. (Ill.: delimiterau/YouTube)

Her nekter Adobe-sjefen å svare

– Han er sleipere enn en fisk i olje.

Denne uka har Adobe, Microsoft og Apple måttet svare for at de har langt høyere priser i Australia enn i USA.

Konfrontert med prisforskjell
Tirsdag bøyde Adobe av for presset og satte ned prisene for Australia og New Zealand.

I et ferskt intervju med en pågående australsk journalist på en pressekonferanse blir Adobes toppsjef Shantanu Narayen konfrontert med den store prisforskjellen.

– Flott tilbud
Svaret hans er som klippet ut av en pressemelding:

– Nå jeg tenker på fremtiden og hva som er best for våre kunder, tenker jeg på den kreative nettskyen og at vi har et flott tilbud til våre kunder og en bra pris.

Spurte flere ganger
Journalisten spør igjen, og deretter to ganger til.

– Beklager, men du svarte faktisk ikke på spørsmålet: Hvorfor koster Adobes produkter så mye mer i Australia enn i USA når de begges steder selges på nett?

– Fisk i Crisco-olje
Naryen gjentar svaret sitt, nærmest som en robot.

Eller som en leser på Gizmodo uttrykker det:

-Han er like sleip som en fisk i Crisco-olje.

Her kan du selv se seansen:

Stikkord: adobe