Slik ser Netflix-sjefen Reed Hastings Facebook-side ut. Her finner han det for godt å legge ut det SEC mener er børskritisk informasjon.

Annonse


– Helt feil å bruke Facebook

I USA er det veldig strengt hvor du legger ut børsmeldingene dine.

Børskritisk informasjon
Det fikk Netflix erfare i går, da sjefen Reed Hastings la ut informasjon om hvordan det står til med selskapets økonomi på – hold deg fast – Facebook.

Nå har de fått en såkalt Wells Notice fra Securities and Exchange Commission (SEC).

Ble lagt ut i juli
Det betyr at SEC kan komme til å gå videre med saken, iden meldingen ikke ble publisert på den tradisjonelle måten med formell kunngjøring overfor aksjonærene.

Annonse


Meldingen ble lagt ut på Reed Hastings Facebook-side i juli i år, og inneholdt gladnyheten om at folk ser på Netflix til sammen en milliard timer i måneden.

-Fascinerende historie?
Hastings, som nå har 245 000 Facebook-venner kommenterer reaksjonen fra SEC slik:

– SEC-staben setter spørsmålstegn ved en Facebook-posting. Fascinerende historie om sosiale medier.

Ikke offentlig?
Han påpeker at han anser sine Facebook-oppdateringer som rimelig offentlige siden han hadde godt over 200 000 som fulgte ham da meldingen ble lagt ut i sommer.

Les for øvrig ITavisens intervju med Reed Hastings fra 18, oktober i år.

Annonse