Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Har man en et iOS-produkt fra Apple er sjansen stor for at man bruker den mer til innholdskonsumering enn om man har en Android. Dette selv om Android har desidert størst markedsandel globalt og i USA. (Ill.: Thomas Marynowski)

Her er Android-tallene som skremmer Google

iPhone-eiere bruker sine mobiler mye mer.

I en fersk undersøkelse avsløres det at Apple-eiere bruker sine iOS-produkter mye mer.

Grunn til bekymring, Google?

Dette er ikke noe nytt egentlig, det har lenge vært kjent at iOS-eiere bruker endel mer datatrafikk enn sine Android-venner, men disse tallene overrasker likevel.

Her er noen interessante nøkkeltall:

* Android står for 75 prosent av det totale smartmobil-markedet (iPhone: 15 prosent).

* I USA har Android 53 prosent, mens iPhone må ta til takke med 34 prosent.

Dette er altså markedsandelene, som ikke er særlig overraskende. Mer overraskende er dette:

* 60 prosent av alle nettside-besøk kom fra iOS-produkter.

* 20 prosent kom fra Android.

Flest kjøpte Apple-produkter

Hva med Black Friday-salget i Statene? iOS (iPad og iPhone) stod for nesten 20 prosent av shoppinga som ble gjort på et nettbrett eller mobil, mens Android-produkter var langt mindre populære med 5.5 prosent.

Rettelse, 10:05, 28.11.12: Det er shopping på nettbrett og mobil som ble undersøkt, og ikke antall solgte iPads, iPhones eller Android-produkter.

Hva som er grunnene til dette er ikke nok flerfoldige og ganske kompliserte (alt fra brukergrensesnitt, eier og innhold), men tallene er uansett interessant lesning for app- og nettside-utviklere.

wqegeqgffgqe

Kilde:
Business Insider

Stikkord: android, Apple, Google, ios