Joda, vi kommer, sier New Yorks brannkorps. Men helst vil de at du ringer. (Her fra en redningsaksjon i 2010)

Annonse


– Ikke bruk Twitter

New York begynner så smått å komme til hektene igjen etter det siste døgnet med storm, oversvømmelser og ikke minst branner.

– Ring 911 i stedet
Men fortsatt er det mange som trenger hjelp. De bør ikke bruke Twitter eller andre sosiale medier, sier byens brannvesen.

MERK: Ikke bruk Twitter for øyeblikkelig hjelp. Vær snill å ringe 911 i stedet.

Det er beskjeden FDNY (Fire Department of New York) har sendt ut til byens befolkning via …eh…Twitter.

Annonse


– Joda, vi kommer likevel
De tapre brannfolkene understreker likevel at de vil komme om de fanger opp et desperat rop om hjelp via microbloggen.

Det er bare det at de aller helst ønsker å rute henvendelsene gjennom sitt utprøvde system, altså via nødnummeret 911.

– 911 eller 311 (for mindre presserende problemer) er alltid best, tvittrer brannkonstablene tilbake til Cnet.com, som brakte den første meldingen.

– TV-en nummer to
Twitter-brukere i våte og delvis ødelagte Manhattan-gater er imidlertid ikke helt enige.

– I tider som dette er det TV som er skjerm nummer to, tvittrer for eksempel Richard Chen.

Med det mener han nok at det er tryggere å kunne kommunisere begge veier med samme apparat.

Annonse