Microsoft bruker om lag 1 milliard dollar (tilsvarende 6,7 milliarder norske kroner) på å markedsføre Windows 8.
Ferdig film
Hvor stor del av dette som går til å drive reklame for nettbrettet Surface vet vi ikke.
Men reklamefilmen er i hvert fall ferdig (se under).
Mange farger
I filmen ser vi en haug med folk bruke nettbrettet med og uten det medfølgende tastaturet/lokket.
Annonse
Sistnevnte kan som man ser fås i et utall farger.
To versjoner
Med Surface kan man velge mellom RT og Pro.
Førstnevnte kjører på ARM-prosessor, noe som betyr at den ikke kan kjøre standard Windows-programvare (med unntak av en redusert utgave av Microsofts Office) – bare apper som lastes ned via Windows egen app-butikk.
Som vanlig laptop
Pro-versjonen har samme funksjoner som en vanlig laptop med Windows 8, men bruker i tillegg pekeskjermen.
Nærmere opplysninger finner du på Microsoft.com.
For tidlig forhåndsbestilling
Samtidig med reklamevideoen dukket det i følge The Verge i natt norsk tid opp «Kjøp nå»-annonser på en rekke nettsteder, blant dem Gizmodo og AllThingsD. Men når man klikket på annonsene, kom det bare opp et «Kommer snart»-skilt.
Annonsene er ikke å se mer, så det er mulig at forhåndskampanjene skyldtes en feil.
Her er reklamevideoen:
Annonse