Med denne «jobbsøknaden» vil Torbjørn Bergen sette søkelys det han mener er dårlig oppførsel blant Telenors kundebehandlere.

Annonse


Facebook-storm mot Telenor

I det siste har det vært rettet krass kritikk mot Telenors kundeservice. Årsaken er flere episoder der kunder regelrett skal ha blitt skjelt ut og trakassert av enkelte kundebehandlere.

– Brenn i helvete!
Blant annet fikk 16 år gamle Mette Fredriksen ifølge VG.no følgende «hilsen» fra kundebehandleren etter at hun hadde etterlyst en tekstmelding med advarsel før hun oversteg den månedlige beløpsgrensen sin.

– Makan til frekkhet skal du lete lenge etter. Håper du brenner i helvete!

Fuck you!
Annette Bergsagel (23) hadde ifølge samme avis et minst like ublidt møte med en telefonselger fra Djuice, et underselskap av Telenor.

Annonse


«Fuck you» var beskjeden hun fikk etter å ha avvist ham høflig, men bestemt.

– Ustrukturert, treig og frekk
Nå tar 16 år gamle Torbjørn Bergen opp kampen mot det han mener er en ukultur blant Telenors kundebehandlere. På Telenors Facebook-side skrev han et fiktiv jobbsøknad der det blant annet heter:

Jeg er ustrukturert, treig og frekk – forstår nesten ikke norsk, og har en indre selger som prakker på eksisterende kunder dyrere løsninger de ikke vil ha, og kan dessuten slenge på røret om jeg ikke kan svare på det kunden lurer på.

44000 «Liker»
Det haglet med «Liker», og i skrivende stubnd er innlegge toppe i 46 527, i tillegg til nesten 14 000 kommentarer. De aller fleste bifallende.

Også i vårt naboland Danmark er misnøyen stor med Telenors kundebehandling. I forrige uke ga over 20 000 sin støtte til en svært misfornøyd Telenor-kunde som sa opp sitt abonnement offentlig.

I en tidligere versjon av denne saken sto det at Telenor hadde slettet innlegget. Dettye medfører ikke riktighet.

«Bente» skriver på Telenors Facebook-side:

Vi sletter aldri poster på veggen da dette er et sted for både ros og ris. Det er klart vi tar tilbakemeldinger som dette til oss.

ITavisen beklager misforståelsen.

Kilde:
E24.no

Annonse