Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Facebooks genistrek var å innføre liker-knapp. Med liker-knappen rekruteres nye medlemmer fra alle deler av nettet. (Ill.: Facebook)

Facebook tar over nettet

24 prosent av de største har denne.

Facebooks liker-knapp blir stadig en større del av nettet, og er trolig selskapets viktigste våpen.

En suksess

Dette fordi den kobler opp svært mye av resten av nettet mot facebook.com på en veldig enkel måte for surferne. Det er veldig enkelt å like noe – ett trykk er det eneste som skal til. Det er enkelt, nesten vanedannende, å trykke på noe man liker uten å tenke noe særlig over det.

Facebook har satt standarden. Det skal derfor mye til for andre å skaffe seg samme posisjon.

Store tall

I en rapport fra Pingdom anslår analyseselskapet at hele 25 prosent av nettets største nettsider (24.3 prosent av de 10 000 største for å være presis) har implementert Facebooks liker-knapp.

Til sammenligning lenker 41.7 prosent til Twitter på en eller annen måte, mens 21.5 prosent lenker til Google+ og 3.9 prosent til LinkedIn.

Kilde:
IDG.se

Stikkord: facebook