HTCs toppsjef Peter Chou varsler ny strategi i 2012. Bilde fra en tidligere anledning.

Annonse


– Nå skal vi roe ned med modeller

HTC har vært en ekstremt viktig mobilprodusent de siste årene, og har blant annet bidratt stort til Androids suksess.

For mye å velge mellom
Det er likevel ingen hemmelighet at selskapet har lansert i overkant mange modeller den siste tiden, som kan veldig lett forvirre kundene. Mange av modellene er ikke en gang så veldig forskjellige fra hverandre.

Dette kan også hatt en innvirkning på resultatene, da HTCs inntjening falt det siste kvartalet, for første gang på flere år.

Mindre forvirring
Nå innrømmer selskapet det selv, og forteller det britiske magasinet Mobile at de kommer til å slippe færre telefoner i 2012, og fokusere først og fremst på kvalitet. HTC vil heller ha et mindre antall virkelig gode telefoner enn å oversvømme markedet med bredt utvalgt i alle tenkelige prispunkter.

Annonse


Samtidig sier HTC at de ser an nettbrett-markedet, de ønsker ikke å forlate det fullstendig, men smarttelefoner vil være hovedfokuset fremover. Selskapet har hittil ikke gjort seg veldig bemerket innenfor nettbrett-segmentet.

Det høres jo ikke dumt ut, mer fokus på telefoner som skiller seg ut kan være svaret. Vi er spent på hva HTC kommer med utover i 2012.

Kilde:
Mobile Today

Annonse