En gigantisk vegg på CES-messen viser fram hva Microsoft-grensesnittet Metro er god for.

Annonse


Sjekk DEN Microsoft-veggen!

Det er som kjent siste året Microsoft er til stede på CES-messen i Las Vegas. Framover skal de satse på sine egne messer, slik konkurrenten Apple gjør.

Designspråk
Men ingen kan beskylde dem for å avslutte med en kinaputt. For over en hel vegg på messen viser de fram Metro, firkantdesignen som kjennetegner Windows 8.

Metro er det man kaller et designspråk, og det handler i grunnen mer om typografi enn teknologi. Inspirasjonen er sveitsisk nøkternhet og ordenssans. Tanken er at alle andre både sløser med plassen og er for mangetydige og glorete i sine visuelle uttrykk med ikoner, mapper og bakgrunner.

Svært ryddig
Resultatet er noe som både på Windows Phone 7 og Windows 8 ser svært ryddig, oversiktlig og ikke minst delikat ut.

Annonse


Men viktigst av alt er det likevel at rutene «lever». De har ofte et animert innhold, og gir inntrykk av at de gir deg det viktigste innholdet uten at du har startet en app.

Microsoft har logisk nok valgt å legge hele reklameopplegget sitt inn i rutenettet og forstørre det opp over en stor flate.

Her kan du se selv:

Kilde:
Neowin.net

Annonse