Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Det nytter ikke med flott design på butikkene når servicen ikke er i samsvar med reglene, mener italienske myndigheter. Her fra Apple Store i Firenze, Italia. (Ill.: iPhone Italia)

Apple bøtelagt for dårlig service

Må ut med 7,1 millioner kroner.

Apple villeder kundene sine og yter elendig service.

– Skader kundene
Det mener italienske myndigheter, som i går forkynte at de ilegger Apple en bot på 900 000 euro (om lag 7,1 millioner norske kroner).

Apple ble funnet skyldig i det den italienske regjeringens konkurransetilsyn kaller «dårlig forretningspraksis som skader kundene».

Oppfyller ikke loven
Konkret dreier det seg om garantitiden på to år, som Apple ifølge konkurransetilsynet ikke oppfyller. Dette er i strid med italiensk lov.

Det har vært flere tilfeller der italienske kunder har kommet tilbake til butikken med produkter det har vært feil på, bare for å få vite at de må betale reparasjonen selv eller kjøpe nytt produkt.

Apple har tidligere vært i søkelyset for slik praksis, også i Norge.

Kilde:
Google News/AFP

Stikkord: Apple