Flyselskapet Qantas inviterte passasjerer til å komme med forslag til drømmetur via Twitter. Resultatet ble en flodbølge av hat.

Annonse


Twitter-kampanje gikk fryktelig galt

Det australske flyselskapet Qantas trodde de gjorde noe smart når de inviterte folk til å komme med sine drømmer om den perfekte flytur på 1. klasse via Twitter.

Flodbølge av kritikk
I stedet for ønsker om champagne, romslige seter, Internett og gourmetmat fikk de en veritabel flodbølge av sur kritikk.

Kampanjen kunne ikke vært dårligere timet. For akkurat da invitasjonen gikk ut, bestemte flyselskapets fagforening for å streike.

Frustrerte passasjerer
Fly ble satt på bakken, turer ble kansellert, forsinkelsene hopet seg opp.

Annonse


Det samme gjorde frustrasjonen hos passasjerene, som benyttet den åpne Twitter-kanalen inn mot selskapets ledelse til å si akkurat hva de mente om den uholdbare situasjonen.

Sammenlignes med brennende luftskip
Twitter-kampanjen betegnes nå av markedsføringseksperter som «den sosiale mediestrastegiens svar på Hindenburg».

De som kjenner historien vet at Hindenburg var et tysk luftskip som led en ublid skjebne under landing i New Jersey i USA den 6. mai 1937.

Kilde:
Yahoo News/Reuters

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse