Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Steve Ballmer og Microsoft sliter med å befeste sin posisjon som en sterk tredjespiller i det amerikanske mobil-markedet. På markedet er allerede iOS og Android veldig godt etablert. (Ill.: Gartner)

Her reklamerer Microsoft for Firefox

Gjør alt for å promotere Bing.

Microsoft ser nesten ut til å ha gitt opp nettleser-kampen.

Promoterer Bing med Firefox

Selv om Microsoft har mesteparten av markedet er trenden at de fortsetter å tape markedsandeler til Firefox og Chrome og i det siste mest til sistnevnte.

Nå går faktisk til det skrittet å reklamere for Mozillas nettleser Firefox som var den første nettleseren som ga Microsofts IE skikkelig kamp om brukerne i midten av 2000-tallet.

firefox-bing-2

Bing viktigst

Microsoft sliter også på søkemarkedet som de entret alt for sent. Google har full kontroll der, men Microsoft nekter å gi opp og reklamerer derfor for Bing-implementasjon i en konkurrerende nettleser, altså Firefox.

Er Bings markedsandel viktigere enn Internet Explorers på lang sikt? Trolig, spesielt litt frem i tid tjenesten og (nett-tjenester generelt) blir en enda viktigere del av Windows Phone og Xbox og ikke minst et viktig inntektsgrunnlag.

Kilde:
Redwriteweb

Stikkord: bing, firfox, Google, Microsoft