Apple setter i gang de samme psykologiske prosessene som et religiøst vekkelsesmøte, hevder forskere.

Annonse


Nå er det bevist

Halleluja! Den nye iPad-en har kommet!

Undersøkte hjernen
Omtrent slik låt det i hjernen til svorne Apple-fans da iPad 2 ble lansert 25. mars.

Det mener i hvert fall britiske forskere som har foretatt en grundig undersøkelse av hjernen til en svoren Apple-fanboy.

Samme som religion
Forskerne brukte en såkalt MR-skanner, som gir et godt bilde av hva som foregår i hjernens vev i gitte situasjoner.

Annonse


Overraskende (?) nok fant de akkurat de samme mønstrene hos Apple-tilhengeren som de tidligere har sett hos mennesker i religiøs ekstase.

Ny TV-serie
Undersøkelsen ble utført i forbindelse med en ny BBC-serie kalt Secrets of the Superbrands.

Den handler om hvordan kjente merkevarer bygges opp i folks bevissthet, og hvorfor selskaper som Apple lykkes bedre med dette enn andre.

Kilder:
BBC
CNN

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse