DSC04072

Annonse


– 3D-briller skremmer vekk

En undersøkelse utført av betydningsfulle Nielsen i USA har igjen bekreftet at kunder flest er ganske skeptiske til 3D-TV, til tross for at teknologi- og spillmesser er dominerte av nye produkter som støtter tre dimensjoner.

Har potensiale
I følge Nielsen er interessen i utgangspunktet stor. Kundene er definitivt nysgjerrige på 3D-TV, men det som er oppsiktsvekkende er at en stor del av de spurte ble mindre imponert av 3D etter å faktisk ha prøvd briller i praksis.

Dermed er det igjen klart at 3D-briller er noe som mange er skeptiske til, og 57% av de spurte var i tvil når det gjaldt brillene. Prisen på TVene var noe som hele 68% var bekymret for, og mangelen på relevant innhold var også et problem. Disse utfordringene blir nok løst på sikt, og mange av de spurte uttrykte at med lavere priser og mer innhold, ville de muligens satse på 3D.

Er spill redningen?
Mange var imidlertid interesserte i spill i 3D, spesielt hardcore-spillere. 71 prosent av disse gleder seg til å spille i 3D.

Annonse


Interessen er der altså, men vi ser virkelig frem til den dagen 3D-TVer uten briller begynner å bli aktuelle.

Kilde:
Nielsen

Annonse