Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Søkeresultatene på Facebook rangeres nå eller antallet Liker.

«Liker» – nå også i søk

Det mest populære kommer opp.

En liten og kanskje ubetydelig endring. Men likevel: Facebook har nå gått over fra Google-aktig relevanssøk til å basere sine søkeresultater på antallet «Liker».

Bruker totalen
Det er altså ikke antallet «Liker» fra vennekretsen din som teller, men det totale antallet stemmer som er gitt i hele Facebook-universet.

Den nye måten å rangere søk på er et alternativ til Google, som baserer seg på en komplisert (og mer eller mindre hemmelig) miks av relevans, popularitet, antallet lenker med mere.

Forskjell fra Google
Facebook har altså valgt å gjøre det enkelt: mest likt får høyest prioritet.

Vel å merke kommer artikler og statusoppdateringer som ikke blir likt opp også, men disse havner lenger ned dersom lignende emner blir likt mye.

Kilde:
Allfacebook.com

Stikkord: facebook