Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Men jeg skulle jo bare vaske klærne mine... (Ill.: OMO Brazil)

Vaskemiddel med GPS

Vinnerne slipper ikke unna!

Er du redd for å bli forfulgt av selgere? Da skal du i hvert fall ikke bosette deg i Brasil.

GPS-enhet i pakka

For i det landet har nemlig vaskemiddelfabrikanten OMO satt i gang en reklamekampanje som kan få selv de minst skvetne av oss til å fryse på ryggen.

I enkelte pakker med vaskepulver ligger det nemlig en sporbar GPS-enhet, av samme type som den som sitter i biler som tyverisikring.

Du blir funnet!
Kundene som ved en tilfeldighet kjøper disse pakkene, blir trukket ut som vinnere. Men de trenger altså ikke melde seg. For vaskemiddelprodusenten finner dem.

I følge reklamebransjenettstedet Advertising Age er det umulig å slippe unna. Vaskemiddelprodusenten har gjennom sin samarbeidspartner Bullet 35 team som står klare til å rykke ut i brasilianske byer.

Kart på nettet
Om folk ikke åpner døra når OMOS spesialenhet ankommer, vil det bli aktivisert en alarm som aggressivt vil minne vinneren på at hun eller han er en av de «heldige» utvalgte.

Til alt overmål vil vinnerne være å finne på et kart på nettet, slik at hele verden kan se hvor de bor.

Selskapet Bullet har også tidligere vært svært kreative i sin markedsføring på vegne av kunder i Brasil. I 2007 la de en gratis iPod Shuffle som premie i iskrem. Vel å merke ikke ekte iskrem, men en plastetterligning som var så å si umulig å skille fra ekte vare.

Stikkord: reklame