For en uke siden kunne ITavisen avsløre Microsofts nye mobiltelefoner – Kin One og Kin Two.
Usexy telefoner – sexy reklame…
Telefonene vil nok av mange bli betegnet som usexy, og blir av noen sammenlignet med en Dymo merkemaskin.
For å komepensere for dette har Microsoft derfor laget en ganske så sexy reklamekampanje. Filmen, som kan ses under, viser en livlig tenåringsfest der en av deltakerne tar et bilde av seg selv under skjorta.
Bilde av mannebryst
Akklurat hva som befinner seg seg under skjorta, vet vi ikke. Men at det dreier seg om en mann med vel utviklet brystparti, er det liten tvil om.
Annonse
Mannen tar bildet og sender det via sin Kin til en ikke nærmere beskrevet kvinne.
Beklaget via Twitter
Dette ble for hard kost for Common Sense Media, en organisasjon som jobber for å luke ut sex og vold i amerikansk film og reklame.
De klaget til Microsoft, og fikk øyeblikkelig svar – via Twitter.
– Tar «sexting» alvorlig
I en melding som Microsoft sendte til CommonSenses Twitter-konto sto det å lese:
Microsoft har slettet den upassende delen av Kin-videoen. Var tar sexting veldig alvorlig og er lei for at det skjedde.
For de som lurer på hva uttrykket «sexting» betyr, så dreier det seg altså om tekst- og bildemeldinger med seksuelt innhold. Altså sånne grisebilder ungjenter kan få av gutta i skolegården, uten å ha bedt om det.
Microsoft vil trolig holde seg til annonser som dette framover…
Kilde:
Cnet News.com
Den omstridte videoen ser du her:
Annonse