Flere brukere på forumet til Apple er fortvilte etter at iTunes 9.0 skal ha ødelagt harddisken på musikkspilleren. Mange er utenfor garantitiden.

Annonse


– iTunes 9.0 ødelegger iPod Classic

Flere brukere på forumet til Apple er fortvilte etter at iTunes 9.0 skal ha ødelagt harddisken på musikkspilleren. Mange er utenfor garantitiden.
(Ill.: Apple)
Fortvilte eiere av Apple iPod Classic mener MP3-spilleren har blitt ødelagt etter oppdatering til iTunes 9.0.

Svært mange med problemer

I denne tråden på Apples supportforum går debatten heftig for seg. Hele 12 sider med debatt rundt iTunes 9 og iPod Classic der flere mener deres iPod rett og slett har tatt kvelden når de har synkronisert spilleren med iTunes 9.0.

Trolig er problemet kun gjeldende i Windows ettersom tråden finnes i subforumet «Connecting iPod classic to Windows». Den første personen som rapporterte om problemet kjørte Microsofts OS i 64bit-utgave:

«Jeg prøvde å synkronisere min iPod Classic 80GB i Tunes, men det feilet og etter å ha gjort undersøkt litt på nett fant jeg ut at harddisken var korrupt. Etter at jeg koblet til iPoden i maskinen igjen fortalte iTunes at iPoden var korrupt og måtte gjenopprettes. Etter å ha lastet ned oppdateringen og etter å ha pakket ut denne starter gjenopprettingsprosessen, men feiler», skriver brukeren «beaconfield» i tråden som ble opprettet 9. september 2009.

Annonse


Det er samme dag som Apple lanserte iTunes 9.0.

Ny iTunes hjelper ikke

Flere av brukerne er irriterte på Apple da garantien på deres iPod Classic har gått ut. Heller ikke de helt nyeste versjonene av iTunes retter problemene skal vi tro brukeren med kallenavnet «wisteria2009»:

– Jeg oppdaterte til 9.0.2 i håp om at det ville være en fiks… jeg hadde ikke så mange problemer med usynkroniserbare låter før, det har jeg virkelig nå!, skriver iPod-eieren.

Har du opplevd problemer med iPod Classic i iTunes 9.0 i Windows fikk du rettet problemet?

Kilde:
Discussions.apple.com

Annonse