Phil Schiller avkrefter at det kommer nye produkter i år.

Annonse


– Uansett hvordan du ser på det er det fortsatt Windows

Phil Schiller avkrefter at det kommer nye produkter i år.
(Ill.: Cultofmac)
Phil Schiller og Apple skal prøve å ødelegge festen til Microsoft.

Apple vil ødelegge Windows 7-festen

Apples Phil Schiller er sjef for produktmarkedsførings hos selskapet og er Steve Jobs’ høyre hånd. Han har blant annet avholdt Apple keynotes når Jobs var syk.

Det er nå kun en uke til Microsoft lanserer sitt nyeste OS Windows 7. Skal vi tro AppleInsider har Apple planer om å starte en kampanje som skal ødelegge festen til Microsoft for selv å kapre kunder.

Starter anti-Windows-kampanje

Apple skal nemlig forklare brukerne at de heller burde bruke Mac og hovedpoenget til selskapet er at det er alt for kronglete å oppgradere fra Windows XP:

Annonse


– Enhver bruker som leser alle de punktene kommer antakeligvis til å freake ut. Hvis du må gjøre alt det, kan du ikke bare kjøpe en Mac?, sier Schiller. Apple skal i kampanjen også fremheve at Macs er sikrere.

Tjener på Windows-lanseringer

Det er med god grunn Apple velger å kjøre en anti-Microsoft kampanje akkurat idet programvaregiganten lanserer et nytt OS.

De siste ti årene har vist at Apple tjener markedsandeler hver gang en ny Windows kommer på markedet. Det vil si at Apple har tjent på lanseringen av Windows 98, Windows 2000, Windows XP og Windows Vista

– Snow Leopard kommer til å selge superbra

– Vi har vært gjennom disse overgangene før og uansett hvordan man ser på det er det fortsatt Windows. Jeg tipper at Snow Leopard vil ha en vil ha en fantastisk oppgraderingsrate og at Windows 7 ikke vil ha det.

Uansett hvor hardt Apple ønsker det ser ikke Windows 7 ut til å bli en flopp og ikke i nærheten av den markedsføringskatastrofen Windows Vista var. Det dukker stadig opp nye Windows 7-maskiner og Windows 7 får god omtale i teknopressen.

Kilde:
AppleInsider

Annonse